Contact Center TechnologieContact CenterContact Center KorzyściceteDialer - Auto DialerContact Center Wsparcie techniczContact Center skalowalność

Technologie

Interfejs graficzny aplikacji

Aplikacja użytkownika CETEKOM Contact Center pracuje w środowisku Windows. Jest to aplikacja okienkowa, nie internetowa, co niesie za sobą kilka podstawowych zalet:

  • obliczenia są wykonywane po stronie klienta, co szczególnie w przypadku większych systemów zdecydowanie odciąża zasoby serwera i ilość przesyłanych w sieci danych. Dzięki temu nie ma potrzeby inwestowania w coraz droższe serwery
  • dużo większa skalowalność nie uzależniona jak w aplikacjach WEB od wydajności serwera
  • wysoka wydajność aplikacji - szybsze odpowiedzi na żądania realizacji określonych zadań, które nie są przesyłane za każdym razem przez sieć
  • decentralizacja aplikacji. W przypadku awarii serwera aplikacje WEB przestają działać
  • większa łatwość codziennego korzystania z aplikacji

Silnik teleinformatyczny

Rodzina produktów CETEKOM oparta jest o zaawansowany, bardzo wydajny silnik teleinformatyczny stworzony w całości przy użyciu języków programowania gwarantujących szybkość działania na najwyższym poziomie, przy jednoczesnym zminimalizowanym obciążaniu zasobów sprzętowych – pamięć i użycie procesora. Silnik został stworzony, aby zwiększyć ograniczone możliwości centrali Asterisk PBX w zakresie konstruowania systemów Contact Center o nieograniczonych możliwościach rozbudowy.

Telefony wewnętrzne dla pracowników

Konsultanci Call Center, koordynatorzy, pracownicy BackOffice i inni użytkownicy systemu mają możliwość pracy na telefonach wykorzystujących technologię VoIP - protokół SIP. Możliwe jest zastosowanie zarówno telefonów sprzętowych jak i programowych – SoftPhone. Klienci organizujący biznes Call Center nie mają potrzeby budowania dedykowanej sieci telefonicznej. Wykorzystywana jest jedna sieć komputerowa dla komputerów i telefonów. Ponadto technologia VoIP daje możliwość pracy konsultantów w każdym miejscu, gdzie tylko znajduje się dostęp Internetu.

Dla klientów nie posiadających sieci komputerowej odpowiedniej jakości lub pojemności, a posiadających sieć telefoniczną proponujemy rozwiązania umożliwiające zastosowanie tradycyjnych telefonów analogowych. Możliwa jest również praca hybrydowa – część telefonów analogowych i część telefonów VoIP.

Łącza do operatorów telekomunikacyjnych

W naszych systemach wykorzystaliśmy hybrydowe technologie transmisji danych głosowych, umożliwiając naszym klientom zastosowanie wszystkich dostępnych, oferowanych na rynku łącz do operatorów telekomunikacyjnych.

Telefonia przewodowa

ISDN PRI (E1) - cyfrowe, niezawodne łącza do sieci PSTN zapewniające w standardzie europejskim realizację 30 jednoczesnych połączeń telefonicznych na jednym interfejsie. Liczba interfejsów w naszym systemie jest nieograniczona

ISDN BRI - cyfrowe, niezawodne łącza do sieci PSTN zapewniające w standardzie europejskim realizację 2 jednoczesnych połączeń telefonicznych na jednym interfejsie. Liczba interfejsów w naszym systemie jest nieograniczona

Łącza analogowe – najstarsze łącza telekomunikacyjne umożliwiające realizację tylko jednego połączenia telefonicznego na jednym interfejsie. Zastosowanie tego rodzaju łącz w Call Center jest uzasadnione jedynie w szczególnych przypadkach

Telefonia bezprzewodowa

GSM – możliwość realizacji dowolnej liczby połączeń przez operatorów telefonii komórkowej. Połączenia do sieci komórkowych zapewniają realizację tanich połączeń na telefony komórkowe oraz przyjmowanie połączeń od klientów korzystających z telefonów komórkowych – oferujemy przez to naszym klientom możliwość realizacji tańszych połączeń na usługi infolinii. Ponadto istnieje możliwość zdalnej pracy konsultantów, w terenie, na telefonie komórkowym.

Telefonia VoIP

Najnowocześniejsza z technologii wykorzystywanych w telekomunikacji. Głos jest transmitowany w sieciach komputerowych, w tym w sieci Internet. Dzięki zastosowaniu VoIP klienci mogą realizować tanie lub darmowe połączenia telefoniczne przez operatorów VoIP lub bezpośrednio pomiędzy lokalizacjami firmy znajdującymi się w różnych częściach świata. Nasze systemy wspierają protokoły SIP, H323, Skype i IAX2.

Bezpośrednie łącza telekomunikacyjne do klientów

Bardzo ważna, szczególnie dla firm outsourcingowych Call Center okazuje się możliwość integracji własnej platformy telekomunikacyjnej z platformą klienta. Integracja z wykorzystaniem łącz E1 jest kosztowna. Wymagane są bowiem interfejsy E1 oraz dedykowane łącza teletransmisyjne. CETEKOM Contact Center wpiera możliwość takiej integracji, jednak wszędzie tam, gdzie to możliwe proponujemy zintegrować systemy wykorzystując technologię VoIP. Systemy mogą zostać zintegrowane z wykorzystaniem protokołów SIP, IAX2 lub H323. Specjalizujemy się w zaawansowanych integracjach systemów polegających nie tylko na prostej realizacji połączeń telefonicznych, ale i na przenoszeniu danych pomiędzy platformami dostosowanymi do specyficznych wymagań całego procesu biznesowego.